Imme Rog (51), Managing Director van de Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij, is met ingang van 1 juni benoemd tot CMO van Novamedia. Met deze benoeming wordt de Raad van Bestuur, bestaande uit Boudewijn Poelmann (CEO), Simone van Bijsterveldt (CFO) en Sigrid van Aken (COO), uitgebreid naar vier leden.
Rog gaat zich in haar nieuwe functie niet alleen bezighouden met de Goede Doelen Loterijen, maar ook met andere onderdelen van Novamedia, zoals online boekwinkel BookSpot, boekhandel Scheltema in Amsterdam en het Uitgeefhuis Nieuw Amsterdam.
Loopbaan
Na afronding van haar studie Moderne Letterkunde aan de Universiteit van Amsterdam, startte Rog haar loopbaan in 1996 in de televisiewereld als accountmanager bij het NOB/Dutchview. In 2000 maakt zij de overstap naar de Goede Doelen Loterijen, waar ze na een korte periode als marketing manager bij de Sponsor Bingo Loterij (nu VriendenLoterij) doorgroeit via de functie Hoofd TV en Internet naar Media Director, later gevolgd door adjunct Managing Director. In 2009 wordt Imme benoemd tot Managing Director. In deze functie is zij verantwoordelijk voor de marketing van de Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij en de afdelingen Televisie & Evenementen, Behoud & Intelligence/Marketing Services en de afdeling Creatie.
Marketeer of the Year
In 2011 wordt Imme Rog voor haar marketinginspanningen beloond met de titel ‘Marketeer of the Year’. Sinds januari 2015 is Imme Rog voorzitter van Sire (Stichting Ideële Reclame), waarvan zij sinds 2014 bestuurslid is.
Personalia