Imagoladder Mediad: Zonnebloem stijgt met stip

17 januari 2008
Nieuws | | Wetenschap & Onderzoek

AMSTELVEEN (17 januari) - Onlangs publiceerde onderzoeksbureau Mediad de imagoladder van de Chari-barometer, een onderzoek waar 102 goede doelen aan deelnamen. Belangrijkste stijger in 2007: De Zonnebloem, van plaats vijf naar drie.


Het imago van goede doelen wordt door onderzoeksbureau Mediad al twintig jaar op rij gemeten aan de hand van bekendheid ván en waardering vóór de goede doelen. Voor 2007 staan het Nederlandse Rode Kruis en KWF Kankerbestrijding op plaats 1 en 2.

 


De Zonnebloem staat op de derde plaats qua waardering met een score van 88 op een schaal van 1 tot 100. Dit is een daling met van 3 punten ten opzichte van 2006. De daling qua waardering heeft geen negatieve invloed op de imagopositie omdat ook de nummers 1 en 2 in de waarderingslijst 88 scoren.

 


Qua bekendheid is de organisatie van plaats 9 naar plaats 8 opgeschoven. De bekendheidsscore is gestegen van 84 naar 86 op een schaal van 1 tot 100. Qua spontane donatievoorkeur is De Zonnebloem op de zestiende plaats blijven staan. De geholpen geefbereidheid is gestegen van de zestiende naar de achtste plaats.