Handboek voor Sociaal Ondernemen gepubliceerd

6 december 2007
Nieuws | | (Social) Impact

AMSTELVEEN (6 december) - Tot voor kort was het met een lampje zoeken naar Nederlandstalige boeken over sociaal ondernemen. Peter Scholten en Boris Franssen trachten daar verandering in te brengen met hun ‘Handboek voor Sociaal Ondernemen in Nederland.'


Sociaal ondernemen, met oog voor mens en milieu: hoe doe je dat? Wat levert het op? Kun je het maatschappelijke rendement meten en erop sturen? En hoe zit dat met giften en subsidies?



De consultants Scholten en Franssen (van het gelijknamige bureau) leggen het uit in hun handboek. De auteurs mikken op ondernemers en bestuurders die hun verheven missies willen vertalen naar de managementpraktijk. Door middel van theorie en praktijkvoorbeelden wordt de materie aan de lezers uitgelegd.



Het handboek is verschenen in de reeks Management in de Samenleving, een reeks boeken die is ontstaan vanuit een strategische alliantie tussen het European Institute for Business Ethics (Nyenrode) en de afdeling Sustainability Solutions van PricewaterhouseCoopers.



Het boek kost € 27,50. Meer informatie op www.scholtenfranssen.nl