De 59-jarige prins Andrew zei in het interview onder meer geen spijt te hebben van zijn vriendschap met de Amerikaanse zedendelinquent Jeffrey Epstein, omdat die hem met veel interessante contacten had gebracht. Door de negatieve publiciteit laten veel bedrijven en goede doelen de prins nu links liggen. Volgens de Britse krant Financial Times hebben in elk geval de internationale accountants- en adviesorganisatie KPMG en verzekeringsmaatschappij Aon hun steun aan de prins opgezegd.
Pitch@Palace
De hertog van York organiseert jaarlijks een groot netwerkevenement, het zogenoemde Pitch@Palace. Jonge ondernemers komen daar samen met investeerders uit het bedrijfsleven om nieuwe ideeën voor te leggen. Het platform, opgericht in 2014, claimt duizenden banen te hebben gecreëerd. KPMG, een van de belangrijkste sponsoren van het evenement, heeft die samenwerking beëindigd. Volgens KPMG was het sponsorcontract eind oktober gewoon ‘afgelopen’. Het bedrijf Aon bevestigde aan de BBC zijn logo van de website van Pitch@Perfect te hebben laten verwijderen.Geloofwaardigheid
Andere bedrijven en liefdadigheidsinstellingen denken ook over beëindiging van de samenwerking. Zo liet de Outward Bound Trust, een fonds dat jongeren helpt hun beperkingen het hoofd te bieden door uitdagingen in de natuur aan te gaan, weten een bijeenkomst te organiseren om de geloofwaardigheid van de prins te bespreken.Bron: De Volkskrant
Lees hier het volledige artikel