Goede Doelen Nederland lanceert samen met de partners van suprakoepel Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie een campagne om ‘de maatschappelijk waarde van onze sector onder de aandacht te brengen bij politiek Den Haag’. De campagne van GDN en SBF zal tijdens de formatieperiode lopen om de kansen te optimaliseren een plek in het regeerakkoord te veroveren voor filantropie.
Volgens het persbericht van GDN en SBF is het doel van de campagne ‘dat het nieuw te vormen kabinet weet waarom en hoe Nederlanders de ruimte moeten krijgen om de samenleving gezonder, duurzamer en rechtvaardiger te maken. […] Politiek en overheid hebben hier zelf ook een groot belang bij.’
De campagne van GDN en SBF moet bijdragen aan ‘een politiek klimaat waarbij belangrijke beslissingen die de sector raken gunstig uitvallen voor onze sector. Dus geen wet- en regelgeving die, bedoeld of onbedoeld, de geefbereidheid aantast en geen maatregelen die het vragen om steun bij het Nederlandse publiek beperken.’
Het hoogtepunt van de filantropie-campagne zal eind april de lancering van het Manifest zijn samen met een missievideo voor het nieuwe kabinet. De campagne zal met name via social media plaatsvinden en bestaat ook uit clips met goede doelen en betrokken Nederlanders zoals vrijwilligers en donateurs.
Bron: Goede Doelen Nederland
Goede doelen