Organisatie: Wilde Ganzen
Aantal uren: 36 uur
Locatie: Hilversum
Vervaldatum: 12 mei
Wilde Ganzen bestrijdt armoede wereldwijd. We steunen kleinschalige projecten, opgezet door mensen ter plaatse samen met bevlogen Nederlanders. We helpen met kennis, ervaring en financiële steun. Zo maken we samen echt een verschil in de levens van mensen.
Ter versterking van de afdeling Communicatie en Fondsenwerving zijn wij op zoek naar een:
Fondsenwerver Particuliere Markt (36 uur per week)
Doel van de functie
Voor de komende jaren zijn er ambitieuze plannen om meer naamsbekendheid en draagvlak te krijgen bij het publiek en te groeien in onze inkomsten. De afdeling Communicatie & Fondsenwerving speelt hierin een cruciale rol. Het Fondsenwerving team draagt zorg voor het werven van de benodigde financiële middelen. Giften van particuliere donateurs, vermogensfondsen, bedrijven, stichtingen en nalatenschappen vormen de voornaamste inkomstenbronnen.
Als Fondsenwerver Particuliere Markt ben je verantwoordelijk voor de acquisitie van donateurs, vernieuwing van wervingsconcepten en wervingscampagnes die het publiek mobiliseren. Denk hierbij aan DM, DD en TM, maar ook aan TV, online en events. Het optimaliseren van de door-to-door werving vraagt je onmiddellijke aandacht.
Je bent verantwoordelijk voor een belangrijk deel van het fondsenwervingsbudget en de particuliere inkomsten. Je weet kansen in kaart te brengen, doelstellingen te formuleren en deze te vertalen in strategie en acties. Het bewaken van de Return on Investment (ROI) op de vastgestelde budgetten wordt door jou in alles meegenomen. Je kan daarvoor goed en duidelijk rapporteren en plannen bijstellen.
De uitdaging in deze functie ligt, naast het optimaliseren van de bestaande programma’s, in het (mede) ontwikkelen van vernieuwende fondsenwervende concepten en proposities. Centraal hierin staat het activeren van onze brede achterban die nauw betrokken is bij onze unieke manier van armoedebestrijding.
Verantwoordelijkheden
- Het opstellen van de fondsenwervende strategie voor de particuliere gevers en de vertaling naar een concreet jaarplan;
- Het bewaken van de Return on Investment (ROI) op de vastgestelde budgetten;
- Het uitvoeren van het jaarplan en het realiseren van de daarin beschreven doelstellingen;
- Ontwikkelen en verbeteren van de fondsenwervende instrumenten voor de werving van nieuwe gevers, het onderhouden van de relatie met gevers en de upgrading van de gevers;
- Het ontwikkelen van nieuwe campagnes en proposities. Bedenken en implementeren van (online en offline) marketingacties;
- Zorgdragen voor het initiëren, voorbereiden en uitvoeren van fondsenwervende uitingen die ten doel hebben bestaande gevers aan Wilde Ganzen te binden, in overleg met Communicatie;
- Specifieke instrumenten ontwikkelen om potentiële gevers voor het werk van Wilde Ganzen te interesseren en hen tot bijdragen aan het doel van Wilde Ganzen te bewegen;
- Ontwikkelen en toepassen van vernieuwende fondsenwervende methoden;
- Het bewaken van budgetten, managementrapportages en analyseren van acties;
- Adviseren van collega’s op het gebied van werving achterban;
- Volgen van relevante trends en ontwikkelingen in de markt en op het gebied van innovatie.
Wat vragen wij van je
- Hbo-opleiding in de richting van commerciële economie, marketing of communicatie;
- Minimaal 5 jaar werkervaring in een marketing/fondsenwerving functie (consumentenmarkt) binnen de non-profit;
- Een duidelijke en inspirerende visie, die je weet te koppelen aan een gedegen strategie en implementatie;
- Je bent conceptueel sterk en in staat om goede verbindingen te leggen;
- Je hebt aantoonbare ervaring en successen behaald met verschillende kanalen zoals door-to-door, direct mail, telemarketing en online;
- Je bent analytisch ingesteld, cijfermatig goed onderlegd, zorgvuldig en gestructureerd en gewend vanuit de database te werken;
- Je bent een teamspeler, commercieel ingesteld en een krachtige persoonlijkheid, die helder en duidelijk communiceert en weet te verbinden;
- Het opstellen van plannen en budgetten is voor jou een tweede natuur, net als het maken van rapportages en analyses;
- Ervaring met SalesForce is een plus;
- Je bent maatschappelijke betrokken en hebt affiniteit met de doelstelling van Wilde Ganzen.
Wat bieden wij je
- Een contract voor één jaar op basis van 36 uur per week met de mogelijkheid tot verlenging;
- Een marktconform salaris op basis van 36 uur per week (fulltime), afhankelijk van je ervaring;
- 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering behoren tot de arbeidsvoorwaarden;
- Een goede pensioenregeling;
- Een uitdagende baan met veel verantwoordelijkheid in een professionele en dynamische organisatie binnen een leuk team.
Reacties
Heb je interesse en voldoe je aan de gevraagde ervaring? Solliciteer dan voor 12 mei via deze link. Heb je nog vragen over de vacature? Neem dan contact op met Irma Meijer op 06-82009135.
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.