Filantropie steeds mondialer

13 december 2007
Nieuws | | Wetenschap & Onderzoek

AMSTELVEEN (13 december) - Filantropie wordt steeds mondialer, en dat komt vooral door de technologie en het groeiende aantal donoren dat zijn/haar geld heeft verdiend met grensoverstijgende zakelijke activiteiten. Aldus The Financial Times in een speciale sectie die gewijd is aan geeftrends.


Volgens de krant speelt nog een andere factor een belangrijke rol. Mensen zijn zich steeds bewuster van de problemen die aan de andere kant van de wereld spelen. Omdat zij vaker reizen, maar ook omdat voortrekkers als Bill Clinton en Al Gore mondiale issues op de kaart zetten door er frequent aandacht voor te vragen.

 


Ook de manieren waarop internet goede doelen als goedkoop wervingsinstrument kan helpen, worden onderzocht door de krant. In een van de artikelen in de sectie wordt geopperd dat internet de communicatie en ideeënuitwisseling tussen non-profits heeft verbeterd, waardoor voorheen onoplosbaar geachte problemen nu toch bij de horens worden gevat.

 


The Financial Times besteedt voorts aandacht aan bedrijven die hun werknemers aanmoedigen om vrijwilligerswerk te verrichten.