Belangrijkste conclusies
- Grote gevers zijn niet per definitie miljonair, hierdoor blijkt de groep veel groter dan tot nu toe werd aangenomen.
- Grote gevers zijn veel meer proactief (gaan zelf op zoek) dan NPO’s denken.
- Bij voorkeur hebben grote gevers contact met inhoudelijke medewerkers van een NPO.
- Als grote gevers een voorkeur hebben, geven ze het liefste aan kleine en middelgrote organisaties.
- Grote gevers willen veel meer doen voor NPO’s: naast geld willen zij ook hun tijd en netwerk beschikbaar stellen.
Enkele aanbevelingen voor non-profitorganisaties
- Focus niet alleen op vermogenden als u grote gevers aan uw organisatie wilt verbinden.
- Betrek inhoudelijk medewerkers meer bij het contact met grote gevers.
- Stel grote gevers in de gelegenheid om hun betrokkenheid te uiten en maak inzichtelijk hoe zij naast hun gift ook hun tijd en netwerk kunnen inzetten.
Enkele aanbevelingen voor grote gevers
- Deel met NPO’s hoe u uw maatschappelijke betrokkenheid vormgeeft of wilt geven.
- Overleg met de NPO die u wilt steunen met welk bedrag u een verschil kunt of wilt maken.
- Vindt u het interessant om (eerst) inhoudelijke medewerkers te ontmoeten? Geef dit aan bij de NPO.
Wilt u de VOLLEDIGE versie van het rapport inzien en ALLE conclusies en aanbevelingen lezen? Download dan het originele rapport: klik hier.