Toevoeging
Roelant Reizevoort, general manager: ‘We worden een toevoeging op het bestaande aanbod, zowel qua spel als op het gebied van de goede doelen die we willen ondersteunen. Door de loterij voor iedereen laagdrempelig te maken, wordt en blijft het leuk om mee te spelen. We zijn er voor alle goede doelen van Nederland.’Voorwaarden KSA
Reizevoort, die tien jaar actief was als marketingmanager van De Lotto en ook ruime ervaring heeft als consultant voor (inter)nationale kansspelproposities, opereert vanuit een honderd procent Nederlandse bv. Deze zal volgens de voorwaarden van de Ksa de helft van de lotenopbrengst afdragen aan goede doelen. De overige vijftig procent wordt gebruikt voor het prijzengeld en de operatie, vertelt Reizevoort desgevraagd.'Grotere controle voor spelers'
Fairshare, dat werd opgericht in 2015, claimt een nieuwe propositie voor zowel de lotenkopende consumenten als voor de fondswervende goede doelen. Reizevoort wil nog niets zeggen over het nieuwe spelaanbod dat hij als ‘onderscheidend’ omschrijft. Consumenten kunnen geldprijzen en goederen winnen en zullen volgens Reizevoort meer invloed krijgen op het deel van hun lot dat wordt afgedragen aan het goede doel. Reizevoort: ‘Er komt een grotere controle voor de speler waar het geld heengaat’.De lotenverkoop zal in elk geval digitaal zijn. Mogelijk zal er later distributie via het retailkanaal gestart worden.