Meer kennis delen = meer impact creëren
Meer dan 120 deelnemers bezochten het eerste symposium van het Corporate Foundations Forum (CFF), een initiatief van Stichting Lenthe voor bedrijfsfondsen. In het congrescentrum van gastheer Achmea Foundation kregen de aanwezigen waardevolle informatie aangereikt over het hoofdthema impact. Wat is impact? Hoe meet je het? Hoe realiseer je Social Return on Investment (SROI)? Hoe zorg je ervoor dat werknemers enthousiaste vrijwilligers worden?
Dagvoorzitter van het congres was Floris Kappelle, merk-activator en copywriter. Hij zorgde ervoor dat alles soepel en ontspannen verliep. Volgens Kappelle zijn corporate foundations in Nederland een relatief nieuw fenomeen, maar groeiende en een aanwinst voor het speelveld van onze filantropiesector.
In de maarteditie van het DDB Magazine leest u een column van Kappelle over corporate foundations.
Marjolein Verstappen, directeur van gastheer Achmea Foundation, heette iedereen van harte welkom. Verstappen benadrukte het belang van dit kennisevenement voor corporate foundations. Juist omdat zij veel raakvlakken met elkaar hebben, zoals binding met het moederbedrijf en het inzetten van expertise van medewerkers, kan er volop kennis worden vergaard én gedeeld.
In de maarteditie van het DDB Magazine leest u een uitgebreid interview met Marjolein Verstappen.
Lees alle artikelen over het oprichtingssymposium van het Corporate Foundations Forum:
Eric Pohlman (One Acre Fund): Wat is impact?
Silvia Oostwegel (MAEX): Social Handprint meet maatschappelijke impact
Janneke Vogels (Achmea Foundation): Meer impact via corporate volunteering
Lonneke Roza met de Alliander Foundation: Meer impact met transformatief vrijwilligerswerk
Ruben Koekoek (Social Finance NL) en Matthijs Tiemens (Oranjefonds):
Resultaatgericht financieren voor corporate foundations
Teije Brandsma (Aid Publicity): Communicatie met impact
Postersessies - Woord en beeld
Pleidooi voor de Social Pledge
Corporate Foundations