Échte winst: In zeven stappen naar succesvol ondernemen met maatschappelijke impact

Échte winst: In zeven stappen naar succesvol ondernemen met maatschappelijke impact
Échte winst: In zeven stappen naar succesvol ondernemen met maatschappelijke impact
27 juni 2017
Nieuws | | (Social) Impact

'Échte Winst' is het boek voor iedereen die met een organisatie of onderneming meer maatschappelijke impact wil bereiken. Dat is goed voor de organisatie, de medewerkers, de klanten en de samenleving. Het nieuwe boek van Petra Hoogerwerf analyseert en beschrijft de zeven essentiële stappen op weg naar succes in maatschappelijk ondernemen. Het boek bevat ruim 75 voorbeelden, ook van tal van goede doelen, uit de praktijk en wemelt van de tips en checklists. Het boek werd in een uitverkocht symposium gepresenteerd.

Nieuwsgierig geworden? www.echtewinst.swpbook.com 

Wat anderen zeggen over 'Echte Winst':
Dit boek is geschreven door een expert en pionier op het gebied van fondsenwerving en maatschappelijk ondernemen. Het biedt het resultaat van meer dan 25 jaar ervaring. Een absolute aanrader.' 
 
Adriana Esmeijer, directeur Prins Bernhard Cultuurfonds: ‘Bij het Prins Bernhard Cultuurfonds – Huis van het Mecenaat – zien wij dagelijks dat het verbeteren van de wereld begint met mensen die zich daar met ziel en zaligheid sterk voor maken. Het Cultuurfonds helpt hen daarbij als bevlogen pleitbezorger van cultuur, natuur en wetenschap. Als inspirator van hedendaags mecenaat stimuleren wij bijzondere initiatieven en talent. In haar nieuwe boek Échte winst schetst Petra Hoogerwerf aan de hand van concrete voorbeelden en vele tips, dat er uiteenlopende mogelijkheden zijn om verschil te maken. Ongetwijfeld zal zij daarmee opnieuw velen inspireren, evenals met Vonk! Fondsen werven met hoofd en hart! dat in 2013 verscheen.’ 
 
Michel Rudolphie, directeur KWF Kankerbestrijding: ‘Échte winst’ geeft aan de hand van mooie praktijkvoorbeelden en theoretische modellen een handige leidraad voor strategiediscussie in de boardroom. Niet alleen een inspiratie voor ondernemers en bestuurders, maar ook een must voor toezichthouders en commissarissen die verder willen kijken dan het mitigeren van risico’s.’
 
Anneke Spikens, directeur Stichting Doen: ‘Échte Winst behandelt op een enthousiasmerende wijze hoe organisaties, fondsen en bedrijven samen streven naar ‘echte winst’. Er maar één echte winst en dat is maatschappelijke winst, maatschappelijke impact. Als lezer zal de vonk zeker overslaan en de vele praktijkvoorbeelden geven volop inspiratie om aan de slag te gaan. En dat is, gezien de maatschappelijke en ecologische ontwikkelingen, hard nodig!’ 










 
NIEUW: DDB Dailyelke dag om 12.00 uur het laatste nieuws & opinie van de afgelopen 24 uur in uw mailbox. Gratis service naast uw wekelijkse DDB Journaal. Aanmelden: klik hier