AMSTELVEEN (11 november) – ‘Word donateur en kom zelf kijken hoe Oxfam Novib werkt.’ Dat is de boodschap van de nieuwe wervingscampagne van Oxfam Novib die deze week van start is gegaan. Met de campagne probeert de organisatie nieuw draagvlak onder donateurs te creëren.
Twee donateurs, Hermina Cuperus uit Alphen aan den Rijn en haar neef Dirk uit Drachten, zijn in oktober op reis geweest met Oxfam Novib naar Cambodja. Zij bezochten projecten van drie partnerorganisaties. De beide donateurs hebben op hun weblog uitgebreid verslag gedaan van hun reis en de ontmoetingen die ze in Cambodja hadden. Van hun filmbeelden is een commercial gemaakt om nieuwe donateurs te werven, die tot 31 december op tv te zien is. De twee donateurs roepen in de tv-spot andere mensen op om ook donateur te worden en zich op te geven voor een volgende reis naar een project van Oxfam Novib in 2010. Van deze reis wordt dan opnieuw een wervende tv-spot gemaakt.
Donateurs betrekken
Met de campagne wil Oxfam Novib niet alleen structurele donateurs werven, maar nieuwe en bestaande donateurs ook daadwerkelijk bij het werk dat Oxfam Novib doet betrekken en hun de mogelijkheid geven zelf te oordelen over hoe Oxfam Novib werkt en of hun geld op een goede manier besteed wordt.
Ontwikkelings samenwerking