Tijdens het tweede Diversity Event op woensdag 3 oktober wordt in de Zuiderkerk te Amsterdam de Kleurrijke 50 bekend gemaakt. Een lijst van 50 opvallende vakgenoten in marketing, media en communicatie die diversiteit op de kaart zetten. Nomineren kan via de site www.dekleurrijke50.nl.
Voor de verkiezing is een samenwerking aangegaan met Raja Felgata en Khalid Ouaziz, die al acht jaar de Kleurrijke 100 samenstellen. Net zoals bij de Kleurrijke 100, zal het bij de Kleurrijke 50 van marketing, media en communicatie draaien om vakgenoten die het verschil maken en die met hun werk, persoonlijkheid en visie een bijdrage leveren aan een inclusievere samenleving. In het geval van de Kleurrijke 50 zijn dat vakgenoten die met woord en daad het marketing-, media- en communicatievak inclusiever en meer divers maken.
‘Verhaal centraal stellen’
Eric Kip, voorzitter MWG (foto): ‘In een gefragmenteerd medialandschap is er meer dan ooit noodzaak om het verhaal zelf centraal te stellen. Want hoe kun je dit het beste vertellen via de media? Vanuit MWG vinden we het belangrijk om daar inspiratie voor te bieden, en dat deze verhalen verteld worden door personen die een afspiegeling zijn van de samenleving, zoals deze anno 2018 is. Alleen dan komt het verhaal zo impactvol mogelijk binnen.’
Het Diversity Event is een initiatief van IAA, IAB Nederland, MWG, BVA (Bond van Adverteerders), DDA (Dutch Digital Agencies), en stichting Include Now.
Agenda