De Dikke Blauwe in 2020

De Dikke Blauwe in 2020
De Dikke Blauwe in 2020
13 februari 2020
Opinie | | De Dikke Blauwe

Onze jaarlijkse ranking De Dikke Blauwe 100 is het beste bewijs dat goed doen niet meer alleen wordt geassocieerd met goede doelen. Werden aanvankelijk nog vooral bestuurders van goede doelen en vermogensfondsen en hun brancheorganisaties genomineerd, anno 2020 is het een bonte staalkaart met ook (social) entrepreneurs, bestuurders van bedrijfsfondsen, journalisten, filantropen/mecenassen en politici.
 
Uw journalistieke vehikel De Dikke Blauwe (online Journaal en offline Magazine) verandert mee. In haar kolommen figureren steeds meer non-sector-personen. Net als onder haar leden en lezers. Deze categorie goed-doeners is vooral uit op duiding en commentaar en inspiratie. Veel minder zijn ze gespitst op (sector) nieuws. Uitgever Stichting Lenthe is daarom met DDB Journaal overgegaan op een 14-daagse frequentie (was 1 keer per week) en heeft haar gedrukte edities verhoogd van 1 jaarlijks (erg) dik boek naar 4 keer per jaar een volwassen magazine.
 
Ook goed om te weten: Lenthe heeft twee media-merken voor live sessies. Civil Power en Corporate Foundation Forum zijn twee levendige podia met prikkelende dialogen, betogen en debatten. Net als voor De Dikke Blauwe kunnen individuele personen zich daarvoor aanmelden (zijn ze werkzaam of lid van een koepel, dan geldt vaak een lagere bijdrage in de kosten).
 
Stichting Lenthe beoogt hiermee een geheel eigen, unieke en ook inspirerende rol te spelen bij het stimuleren van impactvol goed doen. Zowel mensen die hun pennenvruchten willen publiceren in De Dikke Blauwe (redactioneel), als instellingen en dienstverleners die zich willen profileren onder grootgevers (commercieel) kunnen zich melden via: media@lenthe.nl
 
Don Akkermans, hoofdredacteur a.i.