De Dikke Blauwe Expert Innovatie: Harmen van Doorn

DDB-Expert Harmen van Doorn: eet, denkt en slaapt 'Innovatie'
DDB-Expert Harmen van Doorn: eet, denkt en slaapt 'Innovatie'
15 februari 2016

Het De Dikke Blauwe-team is versterkt met een nieuwe Expert: Harmen van Doorn. Van Doorn is oprichter en CEO van Nederlands grootste crowdsourding platform PIF World. Daarnaast geeft hij les in sociaal ondernemerschap aan de Hogeschool Leiden. Als sociaal ondernemer zoekt Harmen voortdurend naar manieren om meer impact voor een betere wereld te realiseren. Met het domein 'Innovatie' is hij dag in dag uit bezig.
 
Van Doorns 'lovebaby' PIF World is een online platform waar individuen, non-profitorganisaties en bedrijven samenkomen om goede doelen te helpen, acties te ondersteunen en fondsen te werven. PIF World heeft diverse internationale prijzen gewonnen en miljoenen euro's opgehaald voor verschillende projecten.
 
Burgers oprecht betrekken
Van Doorn is altijd al gefascineerd geweest door (online)technologie en innovatie als driver van vooruitgang: 'De wereld wordt geconfronteerd met mondiale uitdagingen zoals klimaatverandering, industriële vervuiling en overbevolking. Maar tegelijkertijd verschaft het internet ons de mogelijkheid om samen te werken op een manier als nog nimmer gezien! 
Door de opkomst van sociale media kunnen we allemaal deel te nemen en samen de wereld veranderen. Samenwerken met gelijkgestemde organisaties en mensen zal niet alleen inspireren, het zal ons doel bereikbaar maken. Het internet biedt concrete mogelijkheden voor fondsenwerving, draagvlakcreatie en samenwerking in de sector. Het blijkt echter dat individuele non-profit organisaties niet de kennis en middelen hebben om de stap naar 'online' te maken - en zodoende burgers oprecht te betrekken.'
 
DDB-Expert
De missie van Van Doorn en van De Dikke Blauwe is om bestuurders en toezichthouders in het veld ervan te overtuigen dat innovatie meer een grondhouding is, dan een middagje out of the box-denken op de hei. Door onderwerpen en invalshoeken met een strategische blik te kiezen, wil De Dikke Blauwe mede met de kennis en ervaring van Harmen van Doorn 'Innovatie' dus de aandacht geven die het verdient in de keten van maatschappelijk goed doen.