Organisatie: Terre des Hommes
Aantal uren: 32 - 36 uur
Locatie: Den Haag
Vervaldatum: 25 maart
Wil jij samen met ons mee strijden tegen kinderuitbuiting? Ben jij een ervaren database marketeer die ook in staat is mee te bouwen aan het verbeteren van ‘business intelligence’ binnen Terre des Hommes? Haal je plezier uit samenwerken en ben je goed in het meenemen van anderen in je ideeën en inzichten? Dan zijn we op zoek naar jou.
Terre des Hommes is een internationale kinderrechtenorganisatie met als doel om kinderuitbuiting de wereld uit te krijgen. We werken aan een wereld waarin alle kinderen een menswaardig bestaan hebben en kunnen opgroeien tot zelfstandige volwassenen. Een wereld waarin kinderen niet meer worden uitgebuit. CRM en de daarbij behorende business intelligence is een van onze belangrijkste aandachtspunten voor de komende jaren. Als database marketeer speel je een centrale rol in de afdeling fondsenwerving & communicatie, een afdeling die volop in ontwikkeling is. Als database marketeer kun je jouw stempel drukken op de richting die Terre des Hommes op gaat de komende jaren.
Taken
- Je genereert customer insights uit de verschillende campagnes en kanalen welke gebruikt kunnen worden voor optimalisatie van verschillende engagement campagnes gericht op werving en behoud van donateurs. Ook kijk je naar gedrag van de gehele database en draag je bij aan het verbeteren van de kwaliteit van onze acties en het terugbrengen van de uitstroom. Jij maakt gevraagd en ongevraagd analyses en rapportages en beantwoordt vragen van marketeers en fondsenwervers. Je zet uitkomsten en inzichten om naar concrete adviezen voor onze organisatie. Tevens ben je verantwoordelijk voor de data selecties voor campagnes zoals (e)mailings en evenementen en imports van bestanden die verwerkt moeten worden in de database.
- Je voelt je verantwoordelijk voor deze verschillende werkzaamheden en beschikt over een gezonde dosis overtuigingskracht.
- In de eerste fase van je dienstverband ga je actief aan de slag met het optuigen van database marketing processen en business intelligence binnen Terre des Hommes.
- Je gaat een trekkende rol spelen in het optuigen van een sterke business intelligence infrastructuur voor Terre des Hommes. Hierbij ga je uit van Salesforce, bekijk je in samenwerking met marketeers hoe we het gebruik van Marketing Cloud kunnen uitbouwen en ga je aan de slag met het uitzoeken, implementeren en uitrollen van een BI omgeving voor analyses, rapporten en dashboards gerelateerd aan marketing en fondsenwerving. Tevens ga je het proces van export en import van data verder automatiseren. Dit alles uiteraard in nauwe samenwerking met IT en de marketeers/fondsenwervers.
Functie-eisen en profiel
- HBO/WO denkniveau en relevante kennis, bij voorkeur (database)marketing specialisatie;
- Minimaal drie jaar relevante werkervaring met data-analyses/marketing;
- Kennis van en affiniteit met cloud-based ICT systemen waarin Google, Salesforce en Marketing Cloud centraal staan;
- Kennis van en ervaring met het optuigen van BI omgevingen.
- Je bent nieuwsgierig, proactief, analytisch, communicatief vaardig en weet data te ontsluiten uit systemen en inzichtelijk te maken voor verschillende stakeholders zoals fondsenwervers en leden van het management team.
Ons aanbod
- Een functie in een internationale werkomgeving met betrokken en enthousiaste collega’s.
- Er is veel ruimte voor eigen inbreng en persoonlijke groei.
- De arbeidsvoorwaarden zijn marktconform aan hetgeen in de goede doelen sector gebruikelijk is.
- De salariëring is afhankelijk van opleiding, ervaring en leeftijd en valt tussen €2783,- en 3786,- bruto per maand.
- Gestart wordt met een contract voor bepaalde tijd.
Informeren en solliciteren
Je CV met motivatiebrief kun je mailen naar vacature@tdh.nl. Heb je vragen over deze functie, bel George Ooms, team lead particuliere markt, 070-3105028 (bereikbaar vanaf 5 maart). Wij hanteren 25 maart 2018 als sluitingsdatum. Veiligheid van kinderen is voor Terre des Hommes essentieel. Wij accepteren dan ook geen enkele vorm van misbruik. Dit onderwerp komt aan bod in onze werving- en selectieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Delen in je eigen netwerk daarentegen wel!