Database Marketeer bij het Rode Kruis

Database Marketeer bij het Rode Kruis
Database Marketeer bij het Rode Kruis
13 september 2018
Nieuws | | Vacatures

Functie: Database Marketeer
Organisatie: Nederlandse Rode Kruis
Aantal uren: 32-40 uur
Locatie: Den Haag
Vervaldatum: 1 oktober 2018
 
Het helpen van mensen in nood om de hoek – en ver weg, vanuit ons hart en met de mouwen opgestroopt dát is waar het Rode Kruis voor staat. Dit doen wij door het vergroten van de weerbaarheid van mensen zodat zij zichzelf en anderen helpen in noodsituaties en door het bieden van noodhulp en het vergroten van de hulpvaardigheid en hulpbereidheid. Het Rode Kruis verleent in Nederland samen met meer dan dertigduizend vrijwilligers Noodhulp, Evenementenhulp, Eerste Hulp(onderwijs) en Burgerhulp. Ook internationaal maken wij mensen in nood, die kwetsbaar zijn voor en/of blootgesteld zijn aan natuurrampen of crisis, weerbaarder door het bieden van integrale humanitaire hulp. We werken vanuit zeven grondbeginselen: menslievendheid; onpartijdigheid; neutraliteit; onafhankelijkheid; vrijwilligheid; eenheid; algemeenheid. De afdeling Marketing Intelligence maakt onderdeel uit van het Cluster Marktontwikkeling en Fondsenwerving.

Taken
De database marketeer rapporteert aan de manager Particuliere Fondsenwerving en Marketing Intelligence. De afdeling Marketing Intelligence bestaat uit 2 database marketeers, een database marketing coördinator en een senior marktonderzoeker. Standplaats: Den Haag
Database marketeer bij het Rode Kruis is een veelzijdige en uitdagende functie gericht op campagne management en marktontwikkeling in een dynamische omgeving. In nauwe samenwerking met je collega's van Marketing Intelligence en de fondsenwervers draag je verantwoordelijkheid voor een groot deel van de inkomsten, door optimalisatie en verdere uitbouw van het donateursprogramma. Zo bepaal je op basis van donateursinzichten de beste groepen voor wervings- en behoudscampagnes en test en evalueer je de resultaten. Bij een noodhulpcampagne ben je in staat ad hoc en flexibel te acteren. Daarnaast ben je medeverantwoordelijk voor het beheer en verdere uitbouw van ons CRM systeem dat in 2017 is geïmplementeerd. Het platform dat vanuit de Cloud wordt aangeboden is volledig gebaseerd op open source software (ElasticSearch), waarbij de financiële processen en campagne management geïntegreerd zijn. Voor campagne management maak je gebruik van Invenna data base marketing. Rapportages en dashboards worden vooral in Power BI gemaakt.
Samengevat:
  • Maken van maatwerkselecties voor marketingcampagnes;
  • Evalueren en analyseren van campagnes en het doen van voorstellen voor verbeteringen;
  • Voorstellen doen voor toekomstige campagnes o.b.v. donateursgedrag;
  • Ontwikkelen en bewaken van marketing dashboard(s) en rapportages;
  • Beheren en door ontwikkelen van het CRM systeem.

Functie-eisen en profiel
Wij zoeken een professional in database marketing die een visie kan ontwikkelen op het vakgebied. En deze ook uitdragen. Met:
  • HBO/WO werk- en denkniveau;
  • Passie voor het werken met data;
  • Minimaal 2 jaar relevante ervaring met het werken in een database (marketing)-omgeving;
  • Ervaring met analyse en rapportage tools als Power BI, SPSS en R is een pré;
  • Samenwerkingsgericht, flexibel, en proactief;
  • Sterke analytische vaardigheden.
Het Rode Kruis zoekt medewerkers met talent en uitstekende competenties en laat zich niet leiden door culturele achtergrond, fysieke beperkingen, genderidentiteit, geloofsovertuiging, geaardheid of leeftijd.

Ons aanbod 
  • Als database marketeer ben je werkzaam in een enthousiast team van professionals.
  • Het Rode Kruis biedt een flexibele, innovatieve en mensgerichte werkomgeving met ruimte voor initiatief en ontwikkeling.
  • Het salaris is conform schaal 10 volgens de CAO van het NRK en is afhankelijk van opleiding en relevante werkervaring, min. € 2.861,71 tot max. € 3.637,59 o.b.v. een fulltime dienstverband.

Informeren en solliciteren
Je motivatiebrief en cv  gericht aan Joost Jaspers ontvangen we graag vóór 1 oktober 2018 via deze link. Voor meer informatie over de functie kun je terecht bij Leo van der Zalm (manager Particuliere Fondsenwerving & Marketing Intelligence) op 06-10225770. Een assessment kan onderdeel uitmaken van het selectieproces.
Kijk voor meer Informatie over het Rode Kruis op www.rodekruis.nl en www.rodekruis.tv. Het Rode Kruis op facebook: Facebook.com/rodekruis en Twitter: Twitter.com/rodekruis

Acquisitie op deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
 
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.