Een goed doel is soms net een bedrijf. Net als de consument eist de donateur waar voor zijn geld. Customer Relations Management (CRM) zou dan ook in iedere fondsenwervende instelling een kernbegrip moeten zijn. Maar is het dat ook? En hoe sluiten de gebruikte systemen voor relatiebeheer en administratie aan bij de CRM-doelstellingen? Tijdens een CRM-informatiemiddag vertelt SCOPE marketing technology over de hoed en de rand.
Natuurlijk heeft SCOPE een commercieel belang bij de middag, en hoopt het fondsenwervende instellingen over de streep te trekken, zoals het dat al eerder deed met het Nederlandse Rode Kruis, AWVN, KHN en de HISWA. Desalniettemin belooft de middag een eye opener te zijn voor fondsenwervers die nog een beetje moeten wennen aan klantgericht denken.
Tijdens de middag worden een aantal praktijkcases behandeld. Daarnaast laat SCOPE een live-demo zien van de CRM-systemen die het bedrijf levert. De informatiemiddag vindt plaats op 27 september in Schiphol-Rijk, is kosteloos en duurt van 14.00 tot 17.00 uur. Vooraf aanmelden is nodig, want het aantal deelnemers is beperkt.