Cordaid wint reclameprijs Eurobest

5 december 2007
Nieuws | | Goede doelen

AMSTELVEEN (5 december) - Cordaid Mensen in Nood is in de prijzen gevallen. Het fonds heeft de Eurobest Outdoor Gold Campaign award gewonnen met een door Saatchi & Saatchi vervaardigde billboardcampagne.


Op de billboards getiteld Beer, Sunglasses, Aftershave en Handbag zijn typisch westerse glossy campagnes nagebootst in Afrikaanse omstandigheden. De prijs van de getoonde luxegoederen wordt vergeleken met die van primaire levensbehoeften in Afrika. Zo wordt de kijkers op pregnante wijze een spiegel voorgehouden, aldus de jury.

 


De campagne viel in de prijzen in de categorie Public Health & Safety, Public Awareness & Charities.

 


De Eurobest awards voor creative advertising worden al twintig jaar uitgereikt. Komend jaar evolueert de toonaangevende prijs naar een driedaags festival, dat in Stockholm zal worden gehouden van 1 tot en met 3 december 2008.