Organisatie: Wereld Natuur Fonds
Aantal uren: 36 - 40 uur
Locatie: Zeist
Vervaldatum: 28 februari
Wil jij samen met bevlogen collega’s werken aan de wereldwijde bescherming van natuur? En meebouwen aan de groeiende beweging van partners die hier op allerlei manieren aan bijdragen? Dat is wat je doet als je werkt bij het Wereld Natuur Fonds. De organisatie van het WNF bestaat uit de afdelingen: Biodiversity, Engagement en Finance & Operations. De afdeling Engagement werkt met 11 squads. Dat zijn multidisciplinaire, zelforganiserende teams met een eigen verantwoordelijkheid. Daarmee gaat de afdeling voorop in een “Agile” manier van werken.
Taken
Je gaat samenwerken met de unit Voedsel en Landbouw van de afdeling Biodiversity. Deze unit is o.a. verantwoordelijk voor de ontwikkeling van strategische programma’s.
- Je helpt je collega’s met het op de kaart zetten van dit nieuwe thema binnen onze natuurbeschermingsvisie, zowel in- als extern.
- Je ontwikkelt aansprekende communicatiestrategieën die een duurzaam voedselsysteem promoten en zo bijdragen aan het leven binnen de grenzen van 1 aarde.
- Je bent verantwoordelijk voor de communicatiestrategie en de uitvoering daarvan, waarmee je bijdraagt aan de positionering van WNF op het thema Voedsel en Landbouw (in- en extern)
- Je draagt bij aan het realiseren van natuurbeschermings- en marketingdoelstellingen
- Je stemt communicatieprioriteiten af met interne teams en betrekt de juiste doelgroepen, zoals media, bedrijven, achterban, andere NGO’s, kennisinstellingen, boeren etc.
- Je functioneert als spin in het web tussen binnen- en buitenwereld. Bijvoorbeeld door communicatiekansen te herkennen op basis van actualiteit en relevante ontwikkelingen en die door te vertalen naar activiteiten, om onze positie in het maatschappelijk debat te vergroten
- Je vertaalt de geboekte resultaten op Voedsel en Landbouw naar communicatiemiddelen voor relevante doelgroepen
- Je bewaakt proces, tijd, kwaliteit en budget van communicatieprojecten
- Je verdiept je in inhoudelijke thema’s, trends en ontwikkelingen en vertaalt dit naar concrete adviezen
Functie-eisen en profiel
- Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau en 5-8 jaar relevante werkervaring op het gebied van communicatie.
- Je bent goed in het opzetten van een communicatiestrategie en het signaleren van kansen om via communicatie het verschil te maken, maar ook in het ontwikkelen van communicatiemiddelen (met name copy) voor de verschillende doelgroepen op verschillende kanalen.
- Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
- Je bent flexibel en resultaatgericht, je stelt je prioriteiten, kunt je tijd goed zelf bewaken en je kunt helder adviseren.
- Je hebt affiniteit met het thema Voedsel en Landbouw en vindt het leuk om je hier verder in te verdiepen.
Ons aanbod
- Het Wereld Natuur Fonds is een professionele en dynamische organisatie met een informele sfeer.
- Het gaat om een dienstverband van 36-40 uur.
- Het WNF is gevestigd in Zeist en stimuleert het gebruik van openbaar vervoer en fiets voor woon/werkverkeer en zakelijke reizen.
- In eerste instantie wordt er een jaarcontract geboden met één maand proeftijd.
- WNF biedt een marktconform salaris.
Informeren en solliciteren
Ben je geïnteresseerd in deze functie en herken je jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen we je uit om je CV en motivatie voor 28 februari a.s. te sturen naar Rozalie Feenstra, Adviseur Human Resources (HR@wwf.nl). Vragen over de functie kun je stellen aan Wendy Wingelaar, Chapter Lead Creative Content (wwingelaar@wwf.nl). Voor meer informatie over het Wereld Natuur Fonds kun je terecht op onze website: www.wnf.nl