Organisatie: Nationaal MS Fonds
Aantal uren: 32-40 uur
Locatie: Rotterdam
Vervaldatum: 25 april
Het Nationaal MS Fonds is een organisatie die zich landelijk inzet voor mensen met de chronische ziekte Multiple Sclerose. Nederland telt ongeveer 17.000 mensen met MS. Deze ziekte van het centrale zenuwstelsel kent vele gezichten. De een met MS kan nog een marathon lopen, terwijl de ander afhankelijk is van zorg.
Het Nationaal MS Fonds heeft een duidelijke visie: mensen met MS activeren om alles uit het leven te halen wat mogelijk is. Dit doet het Nationaal MS Fonds aan de hand van goede coaching en voorlichting. Zij financieren praktisch wetenschappelijk onderzoek naar betere behandelmethoden én naar de uiteindelijke genezing van MS. Om hun team te versterken zijn ze op zoek naar een ervaren Communicatieadviseur.
Wat ga je doen?
Het Nationaal MS Fonds heeft een klein kernteam dat de communicatie, de collecte, de fondsenwerving en de financiën op zich neemt. Iedereen heeft zijn/haar eigen takenpakket, maar daarnaast is het belangrijk dat ze elkaar ondersteunen waar nodig.Het Nationaal MS Fonds heeft ambitieuze groeiplannen als organisatie, en om de inkomsten te vergroten door vernieuwende fondsenwerving bij bestaande en nieuwe doelgroepen. Als communicatieadviseur lever je samen met de rest van het team een belangrijke bijdrage aan deze doelstellingen.
Je wordt verantwoordelijk voor het opstellen van het strategische communicatieplan, waarbij je de daar uit voortvloeiende coördinerende en uitvoerende taken onder je hoede zal nemen. Je komt met vernieuwende ideeën en je zal nauw samen werken met de Online & Social Media Communicatiemedewerker die in de loop van 2018 het team verder zal komen versterken. Je maakt de vertaalslag vanuit informatie en resultaten die zijn ontstaan door wetenschappelijk onderzoek over MS, naar een heldere communicatieboodschap gericht op de verschillende doelgroepen. Je bent een stevige adviseur richting de directie en de rest van de organisatie.
Denk hierbij aan het beheren, verbeteren en vernieuwen van de volgende activiteiten:
- Collectecampagnes
- Sponsorevenementen
- Kwartaalmagazine
- Online en Social Media campagnes
- Contacten met de pers
- Vernieuwen van de website
- Advertenties en advertorials
- (Online) nieuwsbrieven en brochures
Jouw ideale achtergrond
Je hebt een communicatieopleiding op minimaal HBO afgerond en je brengt met minimaal 5 jaar werkervaring mee in een soortgelijke functie. Je bent strategisch sterk en daarnaast vind je het leuk om coördinerende en uitvoerende werkzaamheden te verrichten. Je hebt ervaring met B-to-C communicatie richting grote doelgroepen. Je hebt interesse in en/of affiniteit met de zorgbranche, ervaring in de non-profit branche is een pré. Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Verder ben je stressbestendig, een teamspeler en initiatiefrijk. Je ziet kansen en springt daar op in, bovendien kun je met verschillende stakeholders goed schakelen en je hebt goede adviesvaardigheden.Procedure
De werving- en selectieprocedure is door Het Nationaal MS Fonds uitbesteed aan Heinzelect. Graag ontvang ik jouw sollicitatiebrief en CV uiterlijk 25 april via de website van Heinzelect of via mirjam@heinzelect.nl.Mirjam Brantjes
Telefoon: (06) 3420 2446
E-mail: mirjam@heinzelect.nl