De tv-commercial ‘Buddyhond’ van KNGF Geleidehonden heeft een plek in de halve finale van de Gouden Loeki-verkiezing bemachtigd. Een top 10 van geselecteerde reclamespots - waaronder ‘Buddyhond’- dingt nu mee naar de prijs voor de beste tv-reclame van 2014. Bijzonder, want voor het eerst in de geschiedenis van de organisatie gaat de tv-spot niet over de blindengeleidehond, maar over een andere zorghond.
‘Wij zijn steeds op zoek naar relevante manieren om onze professioneel getrainde honden in de zorg in te zetten. Deze commercial brengt de uitbreiding van onze diensten op indringende wijze in beeld. De spot laat zien dat onze speciaal opgeleide buddyhonden van grote steun kunnen zijn voor veteranen met PTSS’, vertelt Ellen Greve, directeur van KNGF Geleidehonden. Angstaanvallen, herbelevingen, nachtmerries, slapeloosheid en een sociaal isolement maken het leven van veteranen en politieagenten met PTSS loodzwaar. De buddyhond biedt hen de rust, structuur en vooral steun om hun leven weer leefbaar te maken.
Underdog
Tussen commerciële medefinalisten zoals Albert Heijn en Bol.com wil KNGF Geleidehonden het beste uit zijn underdogpositie halen. De organisatie roept iedereen op om op ‘Buddyhond’ te stemmen. ‘Dat we tot de top 10 behoren in de verkiezing van de beste reclamespot is natuurlijk fantastisch. Maar nog belangrijker vind ik dat ons werk en de buddyhond hiermee nog zichtbaarder worden gemaakt. Zo kunnen we meer mensen helpen weer gelukkig te worden met onze speciaal opgeleide honden’, aldus Greve. KNGF Geleidehonden is er dus ‘niet alleen voor mensen die niet kunnen zien, maar ook voor mensen die teveel hebben gezien’.
Stemmen kan nog
Op woensdag 14 januari 2015 wordt tijdens een live-uitzending de winnaar van de Gouden Loeki bekend gemaakt. Stemmen kan tot de finaledag tot 15.00 uur via www.welovereclame.nl/goudenloeki.
Goede doelen