CliniClowns sterkste goede doelenmerk

7 mei 2009
Nieuws | | Goede doelen

AMSTELVEEN (7 mei) - Het merkenadviesbureau Consult Brand Strategy heeft wederom een merken top tien samengesteld met behulp van de BrandAsset Valuator. Google is opnieuw het sterkste merk. Met een tweede plaats is CliniClowns het sterkste goede doelenmerk.


In de BrandAsset Valuator worden meer dan 1000 merken beoordeeld, onder andere op merksterkte. In de top tien 2009 (over 2008) figureren dan ook veel bekende namen. Google voert de rij aan. Ikea staat op 3, gevolgd de Efteling, Marktplaats.nl, Coca-Cola, Senseo, Discovery Channel en Lego.

 


In de top 10 staan twee goede doelen. Stichting CliniClowns is van een vierde plaats vorig jaar doorgestegen naar plaats twee. Consult Brand Strategy noemt de missie van CliniClowns uniek en de sympathiefactor van het merk hoog.

 


De Nederlandse Hartstichting staat op nummer tien en doet het dus ook goed. Dat geldt ook voor KWF Kankerbestrijding, dat een sterk merk heeft maar de top 10 net niet haalde.