In het Museum der Verbeelding worden bezoekers meegenomen in de werkwijze van de CliniClowns. Aan de hand van waargebeurde verhalen, workshops, toelichting van wetenschappers en ontmoetingen met de professionals achter de clown kan iedereen zelf ervaren wat de kracht van verbeelding doet. Het museum (Bagagehal Loods 6 in Amsterdam) is gratis toegankelijk voor iedereen op 17, 18 en 19 november.
Daarnaast heeft CliniClowns een campagne uitgerold via bioscoop, tv, print en radio. Deze uitingen proberen ook de verbeelding te prikkelen aan de hand van waargebeurde verhalen van zieke kinderen. Havas Lemz is overigens verantwoordelijk voor de merkstrategie, concept en uitvoering.
‘Het mooiste aan de campagne vind ik dat hij zich ook echt in je hoofd afspeelt’, zegt Frouke Jansma-Visscher, Hoofd Marketing van CliniClowns. ‘Dat maakt dat je begrijpt wat de kracht van verbeelding doet. De start van de campagne met het Museum der Verbeelding is bijzonder, omdat we veel mensen ‘live’ mee kunnen nemen in onze werkwijze. En voor veel mensen is het nieuw dat verbeelding één van de belangrijkste tools is van de clown.’
(Bron: Adformatie)