AMSTELVEEN (23 juni) - NRC Media, uitgever van onder meer NRC Handelsblad, heeft een nieuwe mediaprijs in het leven geroepen: de NRC Charity Awards. Met deze prijs wil de uitgeverij de wereld van het goede doel en die van goede communicatie samenbrengen. Alle goede doelen met een CBF-Keur kunnen meedoen en maken kans op gratis advertentieruimte.
De vakjury, bestaande uit fotograaf Vincent Mentzel, Rob van Vuure (‘bladendokter'), Theo van Vugt (hoofdredacteur Adformatie), hoofdredacteur Peter Vandermeersch en uitgever Hans Nijenhuis (beiden NRC), kiest de vierentwintig beste inzendingen die in de zomermaanden allemaal één keer op een dubbele pagina kosteloos in het dagblad worden gepubliceerd. Vervolgens kiest de vakjury de winnaar. Daarnaast is er ook een publieksjury die via de website een stem kan uitbrengen. De winnaars van zowel de vakjury als de publieksjury krijgen viermaal twee pagina's advertentieruimte met een mediawaarde van ruim € 214.000,-.
Reclamebureaus stimuleren
"Met de prijs willen we de wereld van het goede doel en die van goede communicatie samenbrengen", zegt initiatiefnemer Hans Nijenhuis. "Wij ondersteunen goede doelen bij het bereiken van bestaande en nieuwe donateurs, vrijwilligers en ambassadeurs. Ook stimuleren we reclamebureaus om eens goed na te denken over creatieve uitingen. Elke inzending krijgt in ieder geval exposure door vermelding op de site. Daar kan het publiek stemmen op hun favoriete advertentie."
Printuitingen moeten voor 4 juli aanstaande worden ingeleverd bij NRC Media. De winnaars van zowel de vakjuryprijs als de publieksprijs worden op 8 september bekend gemaakt.
Goede doelen