Voor de negende editie van de Charity Awards heeft NRC opnieuw aanstormend talent van de Willem de Kooning Academie gevraagd een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. Goede doelenorganisaties kunnen tot 27 maart aanstaande een motivatie insturen waaruit blijkt waarom juist hun instelling een communicatiecampagne verdient.
Deelnemende instellingen maken kans op plaatsing van een 2/1 advertentie in NRC Handelsblad en nrc.next met bruto mediawaarde van ruim €65.000. Een vakjury beoordeelt alle inzendingen en selecteert hieruit drie van de vier winnaars. De jury let hierbij op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap. Daarnaast is er een prijs van de publieksjury.
Stemmen
Op 8 april wordt bekend gemaakt welke goede doelen gaan samenwerken met een creatief team van de Willem de Kooning Academie te Rotterdam. De uitingen van alle geselecteerde goede doelen worden vanaf juli gepubliceerd in NRC Handelsblad en op nrccharityawards.nl. In juli en augustus krijgt het publiek de kans om op hun favoriet te stemmen. Daarnaast beoordeelt een vakjury alle inzendingen en selecteert drie winnaars.
Uitreiking
Op dinsdag 27 augustus 2019 om 17.00 uur vindt de uitreiking van NRC Charity Awards 2019 plaats in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Tijdens deze bijeenkomst worden de winnaars van de publieks- en vakjury bekendgemaakt
Voor meer informatie: www.nrccharityawards.nl en voor aanmelding: charityawards@nrc.nl.
Fondsenwerving