Break-out sessie #4: bijdragen aan hulpverlening in crisistijd

Break-out sessie #4: bijdragen aan hulpverlening in crisistijd.
Break-out sessie #4: bijdragen aan hulpverlening in crisistijd.
2 september 2021
Nieuws | | Corporate Foundations

In de spotlight deze week de vierde break-out sessie tijdens Corporate Power op donderdag 16 september: Bijdragen aan hulpverlening in crisistijd. Hoe kunnen bedrijven en hulporganisaties effectief samenwerken? Gespreksleiders van deze break-out sessie zijn Liselotte Hamelink, relatiemanager van het Nederlandse Rode Kruis en Floor Klein, manager CSR bij VodafoneZiggo en manager Vodafone Netherlands Foundation.
 
Vraagstukken
Tijdens de Coronacrisis werd in heel Nederland op veel gebieden hulp geboden om mensen te steunen die hard waren getroffen, zowel met grote als en kleine acties van hulporganisaties als met diverse burgerinitiatieven. Veel bedrijven droegen hieraan bij met donaties en door middelen en mensen beschikbaar te stellen. Wat kun je het beste doen als bedrijf of corporate foundation als er een crisis is? Wat zijn de behoeftes van hulporganisaties? Wanneer besluit je te helpen en hoe maak je hiertoe deze afweging? Met wie werk je samen? En, zou je je rol als bedrijf of corporate foundation in crisissituaties strategisch moeten verankeren? 
 

Voor het realiseren van maatschappelijke impact heb je krachtige samenwerkingen nodig buiten de grenzen van je eigen domein. - Floor Klein.

 
Inhoud
Tijdens deze sessie starten we met een actuele casus van het Rode Kruis: het voedselhulpprogramma dat mensen die hun werk verloren, of op andere wijze werden geraakt door de Coronacrisis, hielp in hun basislevensbehoeftes, zoals boodschappenkaarten. Een aantal organisaties, waaronder Albert Heijn en Vodafone Foundation, hebben dit programma gesteund. Tijdens de sessie gaan we dieper in op de totstandkoming van deze samenwerkingen. Aan de hand van de onderzoeksresultaten van Avance bespreken we het effect van de samenwerkingen op zowel het programma als de bedrijven. Vervolgens gaan we met elkaar in gesprek over hoe hulporganisaties en corporate foundations effectief kunnen samenwerken in crisistijd. 

.  
 Liselotte Hamelink (L) en Floor Klein (R). 

Meld je hier aan voor Corporate Power 2021.
Lees hier meer over het programma.
Lees ook: ‘Gerda Havertong: Corporate Power brengt passie en kunde’