Nederlands Kampioenschap Fondsenwerving
WWAV is een bureau voor creatieve marketing en communicatie voor non-profits. Hoe creatief het bureau daadwerkelijk is, bleek wel uit de geslaagde 1-aprilgrap die het vorige week uithaalde. Het bureau stuurde een e-mail naar het eigen netwerk met daarin de aankondiging van het 1e Open Nederlands Kampioenschap Fondsenwerving, dat in september dit jaar plaats zou vinden. Iedereen kon zich inschrijven via een link, waar enkele additionele vragen werden gesteld om ‘een beeld te schetsen van de potentiële deelnemers’. Na invullen van het formulier kregen de geïnteresseerden, of in dit geval de goedgelovigen, een plaatje van een vrolijk bewegende kikker te zien, met daaronder de tekst: ‘Oh ja en dit nog: 1 april, kikker in je bil.’Honger naar competitie en ontwikkeling
Ook de redactie van De Dikke Blauwe tuinde er met open ogen in en belde met Wieb van de Donk, managing director WWAV: ‘Het was een aardig geslaagde 1-aprilgrap, in principe vooral voor bedoeld als vrolijk geluid. Maar er hebben toch bijna 100 mensen op gereageerd. Dat toont wel aan dat er veel betrokkenheid is; blijkbaar is er een honger naar ontwikkeling in competitieve vorm. Misschien is dit een mooie aanleiding om te overwegen een soortgelijk evenement echt te organiseren.’ Op de vraag over hoe het programma er dan uit zou komen te zien antwoord Van de Donk grappend: ‘Misschien iets met 100 meter collectebuslopen, dat zou wel interessant kunnen worden.’
Bron: WWAV.
Lees ook: ‘Corona-spaaroverschot daagt fondsenwervers uit creatiever te zijn!’
Klik hier voor de bijdrage van DDB-Expert Innovatie Ellen Janssens over de innovatie-aanpak voor impactgedreven fondsenwerven.