Natuurmonumenten heeft Barbara Hellendoorn-Mineur (1967) aangesteld als manager Marketing & Communicatie. Op 27 augustus maakt zij de overstap. Hellendoorn volgt Iris Herder op, die op 1 april uit dienst trad. Hellendoorn werkt nu nog als Hoofd Fondsenwerving bij Greenpeace. Zij brengt ruim twintig jaar ervaring mee als bestuurder en marketing manager in de charitatieve sector.
Voor haar aanstelling bij Greenpeace Nederland, was Hellendoorn directeur bij stichting CliniClowns. Daarvoor was zij Hoofd Fondsenwerving bij KWF Kankerbestrijding. Bij Natuurmonumenten wordt Hellendoorn verantwoordelijk voor de teams Communicatie, Bezoeken & Beleven, Ledenservice, Marketing, Marketing Intelligence, Partnerschappen en Producties.
Hellendoorn is verheugd over deze volgende stap in haar carrière: ‘De natuurgebieden in Nederland zijn voor mij een belangrijke inspiratiebron. In mijn jeugd wandelen met mijn ouders, zussen en hond, en zo de dierbaarste herinneringen opdoen. En ook nu geniet ik regelmatig van bossen, strand en water.’
Personalia