AMSTERDAM (24 mei) - Alzheimer Nederland heeft een nieuwe beleidsvisie. Daarin staat versnelling van de zoektocht naar oplossingen centraal. Een nieuwe huisstijl maakt de visie compleet. “Als we nu niets doen, zal in 2040 het aantal mensen met dementie verdubbeld zijn naar een half miljoen.”
“Steeds meer mensen worden geraakt door dementie en hebben we onze missie aangescherpt”, schrijft Alzheimer Nederland in een persbericht. “We moeten dementie voorkomen of genezen. En tot die tijd blijven we ons sterk maken voor hulp die de levenskwaliteit van mensen met dementie en hun omgeving verbetert. Als landelijk aanvoerder willen we zoveel mogelijk mensen en middelen mobiliseren voor de strijd tegen dementie.”
Logisch logo
Met de nieuwe huisstijl, die is gekoppeld aan de beleidsvisie, wil Alzheimer Nederland meer mensen bereiken en bewegen om de strijd tegen dementie aan te gaan. “Of het nu als patiënt, mantelzorger, vrijwilliger of donateur is. Om zowel de ziekte als onze activiteiten bij een breed publiek onder de aandacht te brengen, moeten we meer opvallen. De nieuwe huisstijl is een middel om herkenbaarder en opvallender aanwezig te zijn. Het boompje in het oude logo werd door het publiek noch ervaren als een logisch symbool voor de ziekte, noch voor de strijd daartegen. De nieuwe huisstijl doet dat wel, zo blijkt uit de reacties van publiek en mensen met dementie.”
Goede doelen
Alzheimer Nederland presenteert nieuwe beleidsvisie
24 mei 2012
Nieuws | Redactie DDB | Goede doelen