Organisatie: War Child
Aantal uren: 32-40 uur
Locatie: Amsterdam
Vervaldatum: 31 augustus
War Child is een jonge, dynamische organisatie waar een informele sfeer heerst en veel ruimte is voor creativiteit en eigen initiatief. Het imago dat War Child extern uitdraagt, is een blauwdruk van het werk op het hoofdkantoor: het is dynamisch, vernieuwend, integer en gericht op het behalen van resultaten tegen lage kosten. War Child besteedt zoveel mogelijk budget aan het helpen van oorlogskinderen en doet er daarom alles aan om de kosten zo laag mogelijk te houden. Om die reden liggen de War Child salarissen beneden de marktstandaard. Het kantoor is gevestigd in de Amsterdamse wijk de Watergraafsmeer.
Taken
Kernbegrippen:
- new business development
- account management
- acquisitie & behoud
- kidsmerken
- Jij bent communicatief ijzersterk.
- Positief.
- Je ziet nieuwe kansen die anderen niet zien. En schat deze op waarde.
- Je hebt een groot zakelijk netwerk en weet hoe de hazen lopen binnen het bedrijfsleven.
- Jij weet op slimme en effectieve manieren bedrijven aan War Child te verbinden en bent daarbij gericht op resultaat.
- Met flair, gecombineerd met de juiste dosis integriteit, draag je de boodschap van War Child uit en help je mee om zoveel mogelijk oorlogskinderen te helpen.
- Je hebt bij voorkeur affiniteit met het werken bij, met of voor kidsmerken.
Positie van deze functie
Je maakt onderdeel uit van het ondernemende team “Partnerships”. Dit team valt onder de afdeling Marketing, Communication & Fundraising (MCF). MCF zorgt voor het binnenhalen van de benodigde financiële middelen uit de Nederlandse en internationale markt. Daarnaast zorgt MCF voor het positioneren (bv. imago- en naamsbekendheid) van de organisatie in de Nederlandse en internationale markt.
Kids en jongeren
War Child wil graag meer kids en jongeren inspireren om zich in te zetten voor de oorlogskinderen die we steunen. Om die reden is er een War Child Kidsclub en Youth Council opgericht, waarbinnen kinderen en jongeren hun betrokkenheid met ons werk kunnen laten zien. Ook haken we graag aan bij gave kids- en jongerenevents om War Child bij een jongere doelgroep zichtbaarder te maken (oa Tina Festival en ons eigen Kidsclub event). Ons kids- en jongerenprogramma is volop in ontwikkeling en we zijn trots op de partnerships met kidsmerken die ons helpen om kinderen en jongeren in Nederland te mobiliseren. We zien kansen om de partnerships met leuke (kids)merken verder uit te bouwen en nieuwe partnerships op te tuigen. Daar ligt dan ook de focus van deze tijdelijke rol. Je zult daarom geregeld samenwerken met de coördinator van het kidsprogramma van War Child.
Jouw uitdaging
- Succesvol beheren en uitbouwen van zakelijke relaties met (met name) kidsmerken;
- Nieuwe partnership deals sluiten;
- Mede ontwikkelen, realiseren en implementeren van de fondsenwervende strategie (inclusief benaderingsplan) gericht op bedrijven die affiniteit hebben met ons kids- en jongerenprogramma;
- Marketingplan helpen ontwikkelen voor een nieuw cause related marketing product van een belangrijke corporate partner. Het product zal in Q1 2019 gelanceerd worden en is gericht op ouders met jonge kinderen.
Functie-eisen en profiel
- Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van sales of fondsenwerving, ervaring bij een vergelijkbare organisatie is een pré;
- Zeer goed ontwikkeld commercieel inzicht;
- Kennis van en ervaring met het aandachtsgebied kids & jongeren is een pré;
- Beschikt over een groot en relevant zakelijk netwerk;
- Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels;
- Goede presentatievaardigheden;
- Commercieel en conceptueel denkvermogen voor het vertalen van ontwikkelingen in concrete campagne en (geef)conceptvoorstellen;
- Vaardig in het onderhouden van (externe) contacten op diverse niveaus;
- Uitstekend plan- en organisatievermogen en projectmanagementvaardigheden;
- Vermogen prioriteiten te bepalen op basis van ‘Result on Investment’;
- Sterk ontwikkeld vermogen om vraag vanuit War Child en aanbod vanuit corporate partner aan elkaar te verbinden;
- HBO+ werk- en denkniveau;
- Op korte termijn beschikbaar voor 32 uur per week. Periode: eind oktober tot april (5,5 maanden).
Informeren en solliciteren
Herken je jezelf in bovenstaand profiel en wil je met een gemotiveerd team aan de slag om bij te dragen aan een betere toekomst voor oorlogskinderen? Solliciteer dan uiterlijk 31 augustus 2018 via deze link. Vermeld waar je de vacature gevonden hebt. Is dit niet jouw droombaan? Steun War Child door deze vacature met je netwerk te delen! Veiligheid van kinderen is voor War Child essentieel. War Child accepteert dan ook geen enkele vorm van misbruik. Dit onderwerp komt aan bod in onze werving- en selectieprocedures
Disclaimer
•Indien we voor de genoemde sluitingsdatum een geschikte kandidaat hebben gevonden, kan het zijn dat we de vacature eerder dan de vermelde sluitingsdatum van onze website verwijderen. Reacties die na sluitingsdatum binnenkomen, nemen we niet in behandeling.
•De sluitingsdatum kan verlengd worden tijdens ons selectieproces. Indien je nog niets van ons vernomen hebt, nemen we je sollicitatie mee in de verlengde sollicitatieprocedure.
►Vacature ingevuld? Laat het ons weten via info@thefundraiser.nl, dan nemen we je nieuwe collega op in onze rubriek Movers.