AMSTELVEEN (7 juli) - Afgelopen maandag sloot de inschrijving voor de NRC Charity Awards 2011. 65 goede doelen dingen mee naar de prijs en alle uitingen zijn te zien op de website van de wedstrijd.
De publiek en de vakjury gaan uit alle inzendingen de winnaars aanwijzen. Stemmen kan tot en met 25 augustus. De publieksprijs wordt vervolgens uitgereikt aan het goede doel dat volgens het grote publiek de mooiste, de meest duidelijke of meest indrukwekkende advertentie ingestuurd heeft. De vakjuryprijs wordt na twee ronden toegekend. In de eerste ronde selecteren medewerkers van NRC Media uit alle inzendingen 24 uitingen. Die worden gepubliceerd in doordeweekse edities van NRC Handelsblad, in de periode van 25 juli tot en met 25 augustus 2011. Een vakjury, met onder andere fotograaf Vincent Mentzel, bladenmaker Rob van Vuure en hoofdredacteur Adformatie Theo van Vugt, beoordeelt vervolgens in de tweede ronde de advertenties op vormgeving, het gebruik van beeld, de kracht van de boodschap en de impact.
De winnaars van zowel de vakjuryprijs als de publieksprijs worden op 8 september bekend gemaakt. Zij mogen dan de NRC Charity Award in ontvangst nemen en ontvangen daarbij advertentieruimte in NRC Handelsblad en nrc.next.
Goede doelen