288 , 199, en 11 reacties: kans of bedreiging?

22 september 2010
Opinie | | Governance & Finance

Door Edwin Schalk

Publiceer iets over kosten en goede doelen op internet en de traffic op uw website vliegt de lucht in! Met name directiesalarissen en strijkstokachtige discussies doen het goed, en al helemaal bij het Powned/Geenstijl/Telegraaf lezersgilde. Vanuit het ondernemersperspectief kijk ik graag naar mogelijkheden die zo'n constatering biedt. Vandaar de volgende suggestie. We vragen aan de stichting Geefgratis om naast het ANBI-logo ook een logo te ontwikkelen voor het nieuw in te voeren keurmerk "ANBI-BBIGG" (BestuurdersbeloningBInnen Gestelde Grenzen). En voor die organisaties waarvoor BBIGG van toepassing is: logo op de homepage net boven de andere aanwezige logo's zoals ANBI, CBF, CBFcertificaat, Keurmerk Goede Doelen, KGB(Keurmerk Goed Besteed), Aanbevolen Door de Nederlandse Vereniging van Huisvrouwen, VFI lid, SHO lid, enzovoorts. Op ANBI-BBIGG klikken levert een PDF-je van de loonstrook van de directeur, dat vindt iedereen tenslotte interessant. Een grote groene V erdoorheen banneren met direct een goed geoptimaliseerd online formulier om online te doneren. Succes verzekerd! 

In de rij nieuwe FM-commentatoren en -columnisten is ook ondernemer Edwin Schalk aangeschoven. Schalk (40) heeft als leverancier beroepsmatig te maken met non-profit organisaties . Momenteel is hij directeur van RLC, onderdeel van Blackbaud (www.rlc.nl), strategische IT-partner voor non-profitorganisaties. Op persoonlijke titel ventileert Edwin vanaf nu regelmatig zijn ervaringen in FM Weekly en geeft daarover zijn volstrekt niet neutrale mening.