Bert Cocu
Hoogste positie in DDB100: 52Directeur
Emolife
Korte biografie
Bert Cocu wordt beschouwd als een echte pionier op fondsenwervingsgebied. Het was Cocu die ‘direct dialogue’ (straatwerving) in Nederland introduceerde en brancheorganisatie DDDN oprichtte. Met zijn gevoel voor trends in marketing & fundraising startte hij in 2005 met eventfundraising: Duchenne Heroes was een instant succes. Zijn bedrijf Emolife helpt bij de transformatie van anonieme donateurs naar gevers die de regie willen houden, geen genoegen nemen met een giroputje en zelf in actie komen. Cocu wordt vooral gewaardeerd om het feit dat hij zelden met meel in de mond spreekt. Als opa van een kleinzoon met een hartafwijking zette hij dit ...
Bert Cocu wordt beschouwd als een echte pionier op fondsenwervingsgebied. Het was Cocu die ‘direct dialogue’ (straatwerving) in Nederland introduceerde en brancheorganisatie DDDN oprichtte. Met zijn gevoel voor trends in marketing & fundraising startte hij in 2005 met eventfundraising: Duchenne Heroes was een instant succes. Zijn bedrijf Emolife helpt bij de transformatie van anonieme donateurs naar gevers die de regie willen houden, geen genoegen nemen met een giroputje en zelf in actie komen. Cocu wordt vooral gewaardeerd om het feit dat hij zelden met meel in de mond spreekt. Als opa van een kleinzoon met een hartafwijking zette hij dit jaar de eerste editie van Geniet/Fiets op poten: 60 km fietsen over het prachtige Texel én genieten van een sterrenlunch – het is Bert Cocu in optima forma.