# A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
    Jasmijn Melse

    Jasmijn Melse

    Hoogste positie in DDB100: 77
    Directeur
    Diorapte


    Korte biografie

    Jasmijn Melse is directeur van vermogensfonds Dioraphte en al meer dan vijftien jaar actief in de filantropiesector in binnen- en buitenland. Na haar studie internationale betrekkingen was Melse universitair docent internationale organisaties en noodhulp aan de Rijsuniversiteit van Groningen. Haar vier jaar ervaring als programmamanager bij Adessium Foundation en zeven jaar hoofd filantropie bij ABN AMRO MeesPierson vormden een mooie aanloop en gaven haar een mooie basis voor haar directeurschap bij Dioraphte. Dioraphte steunt goede doelen in Nederland, Ethiopië, Kenia, Oeganda en Malawi. Het fonds draagt financieel bij aan programma’s en projecten op het gebied van sociale initiatieven, wetenschap & onderzoek, ...
    Jasmijn Melse is directeur van vermogensfonds Dioraphte en al meer dan vijftien jaar actief in de filantropiesector in binnen- en buitenland. Na haar studie internationale betrekkingen was Melse universitair docent internationale organisaties en noodhulp aan de Rijsuniversiteit van Groningen. Haar vier jaar ervaring als programmamanager bij Adessium Foundation en zeven jaar hoofd filantropie bij ABN AMRO MeesPierson vormden een mooie aanloop en gaven haar een mooie basis voor haar directeurschap bij Dioraphte. Dioraphte steunt goede doelen in Nederland, Ethiopië, Kenia, Oeganda en Malawi. Het fonds draagt financieel bij aan programma’s en projecten op het gebied van sociale initiatieven, wetenschap & onderzoek, podiumkunsten en cultureel erfgoed. Een mooie voortzetting van het werk dat Melse deed bij ABN Amro MeesPierson: het adviseren van mensen bij hun donaties en het selecteren van de passende goede doelen. Ook het helpen bij het oprichten van stichtingen en het professionaliseren van vermogensfondsen en fondsenwervende instellingen was een specialiteit van Melse. Als directeur van Dioraphte vormt ze nu de spil tussen het bestuur, de projectadviseurs en andere betrokkenen. Bovendien interessant voor de sector zijn de columns die ze publiceert over allerlei filantropische onderwerpen. Melse toont daarin niet alleen haar kennis over filantropie, maar ook haar retorisch talent. Een inkijkje: ‘Als je een blikje cola van 1 euro koopt, vind je het prima dat je voor 10 cent cola krijgt en dat de rest gaat naar aandeelhouders, marketing en management. Bij goede doelen verwachten we dat voor elke euro die we doneren, we 90 cent cola krijgen.’ Met dit soort voorbeelden maak je het meten met twee maten als het gaat om kosten maken in één klap duidelijk. Het is in elk geval een mooi begin om de relatie te leggen tussen de kosten en het belangrijkste: de maatschappelijke baten. Melse schreef het boek Jouw Gids door de Goededoelenjungle, een handleiding waarmee de lezer bewust een keuze kan maken voor een goed doel dat bij de lezer past om zo duurzame donatie op lange termijn voor beide partijen te stimuleren.

    Contactinformatie

    AdresPostbus 283, PAC:AA 7329 Amsterdam